close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לתיקון צנרת

מערכת שורשיא טבת, תשפג04/01/2023

חושדים או יודעים שיש לכם בעיה בצנרת? הזמינו אנשי מקצוע אמינים, שמכירים שיטות חדשניות לתיקון ושיפור, לעיתים ללא הרס ובניה.

תגיות:
צילום: freepik
עם הציוד והטכנולוגיה המודרניים של היום, הזמן שלוקח להשלמת רוב תיקוני האינסטלציה קצר מאי פעם. זה אומר שאתם משלמים הרבה פחות, ובמקביל נהנים מיעילות מקסימלית באיתור ותיקון בעיות בקווי הביוב והמים שלכם.

כל חברת תיקון צנרת שמכבדת את עצמה, מחזיקה בשלל כלים מתקדמים ומכשירה את המומחים שלה לעבודה עם טכניקות שונות.

להלן כמה דוגמאות לאופן שבו הטכנולוגיה עשתה וממשיכה לעשות מהפכה בתחום האינסטלציה.

מצלמה זעירה לאיתור נזילות
צילום: freepik
וחסימות

צנרת הביוב מורכבת ומסועפת. לכן, לא תמיד יודעים כאשר מתעוררות בעיות (עד שכבר מאוחר מדי) או שמבינים כי יש בעיה, אך לא מצליחים לאתר את המיקום שלה או את הסיבה שנגרמה.

בדיקה באמצעות מצלמה פותרת בעיות אלה, ואף מגיעה למקומות אליהם אנשי המקצוע לא יכולים לגשת.

כל מה שצריך זה להחדיר מצלמה זעירה לתוך המערכת, ולחכות לשידור החי שהיא תפיק. הווידאו מוצג על מוניטור קטן שמחובר למצלמה, וכך ניתן למפות ולנתח את הצנרת בצורה מדויקת, כי לקבל החלטות לגבי הצעדים הבאים - האם יש צורך בתיקונים כלשהם או בתחזוקה?

המצלמה מאתרת נזילות, עצמים זרים שגורמים לחסימות, חיבורים רופפים, צנרת פגומה וכו'.

גם אם לא מתגלות שום תקלות, יש תועלת בביצוע הבדיקה. אחריה, יש לכם ביד הוכחה חותכת לתקינות מערכת הביוב הביתית.
ניקוי צנרת באמצעות שטיפה בלחץ גבוה

שטיפה עם מים בלחץ גבוה היא פעולה שימושית מאוד. לעיתים, היא נדרשת לפני החדרת המצלמה לקווי הביוב, על מנת לוודא שתוכל לנוע בחופשי ברחבי המערכת ולא תיתקל בהפרעות.

גם אם לא, שטיפה כזו מתבצעת כשלב מקדים עבור מרבית התיקונים השונים. למעשה, לעיתים היא אפילו משמשת בתור שיטת תיקון בפני עצמה. לחץ גבוה עשוי לפתוח סתימות בצנרת, על ידי סילוק לכלוך, שורשים או עצמים אחרים.

הסילוק מתבצע ביעילות רבה, ולא פוגע בשום צורה בצנרת שלכם.
ניתן להפיק מים בלחץ גבוה באמצעות רובוט ייעודי או ביובית. שיטה זו חזקה מספיק כדי לפנות אפילו את הסתימה הקשה ביותר. בנוסף, היא מסירה חיידקים ומזהמים אחרים שאינכם רוצים בסביבת הבית שלכם.

תיקוני צנרת ללא הרס
תיקונים ללא הרס הם הבשורה הכי גדולה של העידן הטכנולוגי באינסטלציה. כבר אין צורך (בדרך כלל) בחפירות, בתיקונים שלוקחים ימים ארוכים ובעוגמת הנפש שכרוכה בהפיכת הבית שלכם למעין אתר בנייה זמני.

אפשר לתקן כמעט כל צינור תת קרקעי מבלי להרוס את הדשא הגינה, המדרכה או שביל הכניסה שלכם. זה אומר שהתיקונים כיום הרבה יותר פשוטים, מהירים וזולים, גם כי אין צורך להשקיע זמן וכסף בתיקוני ההרס שנגרם בעקבות הטיפול בצנרת..

אלה שיטות נפוצות לתיקון צנרת ללא הרס:
הטלאה - אם יש בצנרת חור נקודתי, אפשר לסגור אותו עם בד (טלאי). הבד מוצמד לדפנות הצינור באמצעות רובוט, ומודבק עם חומרי איטום והדבקה מיוחדים.

שירוול - אם יש יותר מחור אחד, או שמצבה הכללי של הצנרת לא טוב, אפשר להחליף אותה מבלי להחליף אותה. מבולבלים? הנה ההסבר: רובוט מחדיר לתוך הצינור שרוול, אשר נצמד לדפנות ומשמש כמעין צינור פנימי. השרוול עשוי מחומר פולימרי, שמתקשה במהירות ונותר עמיד למשך זמן רב.

התזה אפוקסית - שיטה שמתאימה למצבים של גישה חסומה או מסובכת לאזור הבעייתי. משתמשים ברובוט מתקדם במיוחד, שמתיז חומר איטום אפוקסי ישירות לעבר הנקודות בהן יש חורים, סדקים או פגמים אחרים. בשל האופי הנקודתי של התיקון, דומה לפאצ' (שירוול), הוא לא מתאים למצב של ריבוי חורים אלא לתיקון נקודתי יותר.

מה עוד כדאי לקחת בחשבון?
שלוש השיטות יכולות להיות מאוד יעילות, אם בוחרים את הנכונה בהתאם למצב ומיישמים אותה בצורה מקצועית ומיומנת. עם זאת, חשוב להיות מודעים לכך שלא בכל מצב אפשר לתקן את הצנרת ללא הרס.

לצערנו, אם מצב הצנרת בכי רע, תצטרכו להתמודד עם שיטות העבודה המסורתיות יותר, על כל המשתמע מכך. זה קורה כאשר הצנרת כבר מתפוררת או שהשתלטה עליה קורוזיה. במצבים כאלה, לא תהיה לכם ברירה אלא לחפור ולהגיע לצנרת, ולעיתים אפילו תיאלצו להחליף אותה.

חושדים או יודעים שיש לכם בעיה בצנרת? הזמינו אנשי מקצוע אמינים, שיודעים כיצד לנצל עד תום את הטכנולוגיות שהצגנו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה